Ο ρόλος του κόκκινου κρέατος στον καρκίνο του μαστού

Υπάρχουν πολλοί γνωστοί παράγοντες κινδύνου που μπορούν να αυξήσουν την πιθανότητα ανάπτυξης καρκίνου του μαστού, συμπεριλαμβανομένου του φύλου, της ηλικίας, του οικογενειακού ιστορικού, της παχυσαρκίας και της κατανάλωσης αλκοόλ.

Τώρα, μια νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση BMJ διαπίστωσε ότι η υψηλότερη κατανάλωση κόκκινου κρέατος κατά την πρώιμη ενήλικη ζωή θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένας από αυτούς τους παράγοντες κινδύνου.

Οι περισσότερες διατροφικές έρευνες σε αυτόν τον τομέα είχαν επικεντρωθεί στην διατροφή των ατόμων κατά τη μέση ηλικία και αργότερα και δεν είχαν εντοπίσει σημαντική σχέση μεταξύ του κινδύνου του καρκίνου του μαστού και της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος.

Η νέα έρευνα από μια ομάδα επιστημόνων με έδρα τις ΗΠΑ, έθεσε ως στόχο να διερευνήσει τη σχέση των διατροφικών πηγών πρωτεϊνών στην πρώιμη ενήλικη ζωή με τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού.

Για τις ανάγκες της έρευνας, οι επιστήμονες εξέτασαν στοιχεία από συνολικά 88.803 γυναίκες ηλικίας 26 έως 45 (πριν την εμμηνόπαυση), οι οποίες το 1991 είχαν συμμετάσχει στην ευρεία διατροφική έρευνα «Nurses’ Health Study II».

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η μεγάλη κατανάλωση κόκκινου κρέατος κατά την πρώιμη ενήλικη ζωή οδηγεί σε αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού σε ποσοστό 22%.

Απεναντίας, η αυξημένη κατανάλωση λευκού κρέατος (πουλερικά) διαπιστώθηκε με την μείωση του κινδύνου καρκίνου του μαστού στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.

Επίσης, αντικαθιστώντας ένα τμήμα του κόκκινου κρέατος την ημέρα με ένα τμήμα μιας άλλης, υψηλής σε πρωτεΐνη τροφής, όπως τα όσπρια, τα πουλερικά, τα ψάρια και τα καρύδια, αποδείχτηκε ότι οδηγεί σε 14% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού στις γυναίκες πριν την εμμηνόπαυση.

Συνοπτικά, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μια γυναίκα οφείλει να ακολουθεί τις ακόλουθες γενικές οδηγίες στην πρώιμη ενήλικη ζωή της, για να έχει μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού:

-Ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή, με έμφαση στις φυτικές τροφές

-Περιορίστε την ποσότητα κόκκινου κρέατος που καταναλώνετε

-Περιορίστε την κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος, όπως μπέικον, λουκάνικα και αλλαντικά

-Προτιμήστε τα ψάρια, τα πουλερικά ή τα φασόλια αντί για κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό και αρνί)

-Αν τρώτε κόκκινο κρέας, επιλέξτε άπαχα κομμάτια και τρώτε μικρότερες μερίδες

Πηγή: www.onmed.gr

This entry was posted in Χωρίς κατηγορία. Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση